Met autopech stil komen te staan vindt niemand leuk. Wij begrijpen dat u dan zo snel mogelijk weer onderweg wilt. Gelukkig bent u met de mobiliteitsgarantie van Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda of Volkswagen Bedrijfswagen verzekerd van gratis 24-uurs pechhulp binnen Nederland & Europa. En laat u uw auto bij Wealer onderhouden? Dan behoudt u die mobiliteitsgarantie! Een geruststellend idee.
Pech onderweg?
Gratis en snel geholpen bij pech met onze mobiliteitsgarantie!
Hulp nodig? Neem contact op met:
Merk Pechhulp | Nederland | Vanuit buitenland | Private Lease of Volkswagen Financial Services klant |
Volkswagen | 088 0330109 | +31 88 0330109 | 033 454 95 55 |
Audi | 088 0330108 | +31 88 0330108 | 033 454 95 55 |
SEAT | 088 0330106 | +31 88 0330106 | 033 454 95 55 |
Škoda | 088 0330107 | +31 88 0330107 | 033 454 95 55 |
Volkswagen Bedrijfswagens | 088 0330109 | +31 88 0330109 | 033 454 95 55 |
Onze gratis pechhulp geldt 24 uur per dag, in Nederland én Europa.
Wanneer heeft u recht op gratis pechhulp?
Iedere nieuwe Volkswagen, Audi, SEAT, Škoda of Volkswagen Bedrijfswagen die u bij Wealer koopt heeft recht op gratis Mobiliteitsservice, ook wel 'Mobiliteitsgarantie' of 'pechhulp' genoemd. Wanneer u het reguliere onderhoud aan uw auto volgens fabrieksvoorschrift laat uitvoeren bij Wealer dan behoudt u het recht op Mobiliteitsservice van het betreffende merk dat u rijdt. De Mobiliteitsservice geldt dan totdat de volgende inspectie- of onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd. De onderhoudsinterval staat in het (digitaal) Serviceplan van uw auto. Zo bent u altijd zeker van hulp bij pech. Is er onderhoud uitgevoerd door een bedrijf dat geen merkdealer is? Dan heeft u opnieuw recht op Mobiliteitsservice na het uitvoeren van een grote beurt of Longlife beurt bij Wealer.
Veelgestelde vragen
Wanneer schakel ik de Mobiliteitsservice in?
U kunt ons altijd inschakelen wanneer u onverhoopt pech krijgt met uw auto. Het maakt niet uit waar u pech krijgt: op uw eigen oprit, of elders in Nederland of Europa. Bij twijfel zal de Mobiliteitsservice u informeren over de mogelijkheden.
Wanneer spreekt u van pech?
We spreken van pech als er een rood waarschuwingslampje brandt op uw dashboard of als u met de auto als gevolg van een defect, niet meer zelfstandig de dichtstbijzijnde dealer kunt bereiken.
Hoe werkt Mobiliteitsservice?
Wanneer u de Mobiliteitsservice belt, wordt de dichtstbijzijnde dealer of de ANWB Wegenwacht ingeschakeld. Bij stranding op een Nederlandse snelweg of N-weg zult u altijd worden geholpen door de ANWB Wegenwacht.
Wat als directe reparatie niet mogelijk is?
Soms is reparatie ter plaatse niet mogelijk. In dat geval wordt uw auto naar de dichtstbijzijnde dealer gebracht. Als daar na diagnose blijkt dat reparatie binnen 3 uur niet mogelijk is, dan vinden we samen met u de beste oplossing. Dit is bijvoorbeeld een andere vervoersmogelijkheid, zoals een taxi of het openbaar vervoer (tot maximaal € 80,-), een vervangende auto voor de duur van de reparatie (tot maximaal 3 dagen) of een hotelovernachting voor u en uw passagiers (maximaal 1 nacht inclusief ontbijt). De kosten voor deze hulpverlening zijn voor rekening van het merk. Mocht het voorkomen dat u één van deze services zelf voor moet schieten, dan kunt u de kosten bij terugkomst in Nederland declareren bij Wealer. Uiteraard dient u dan wel over een factuur te beschikken.
Wat valt niet onder de Mobiliteitsservice?
Als u de Mobiliteitsservice belt, zal de medewerker van de alarmcentrale controleren of uw pech onder de dekking van de Mobiliteitsservice valt. Een aantal zaken is namelijk uitgesloten:
- Defecte lamp, slot of raammechanisme.
- Geel/oranje waarschuwingslampje waarbij auto zelfstandig naar dealer kan rijden.
- Pech veroorzaakt door eigen toedoen.
- Pech aan caravan, aanhanger of vouwwagen, hiervoor kunt u zelf een additionele reisverzekering afsluiten.
- Pech veroorzaakt door oorzaken van buitenaf, zoals door:
- Verkeerd ingebouwde achteraf-accessoires.
- Sleutel in afgesloten auto
- Geen of verkeerde brandstof in tank.
- Vastgevroren onderdelen.
- Pech a.g.v. niet-uitgevoerd onderhoud of niet-uitgevoerde geadviseerde reparaties.
- Ongeval of gevolgen daarvan.
- Diefstal of poging daartoe.
- Reparaties en vervangen van onderdelen.
Wat gebeurt er als ‘mijn pech’ niet onder Mobiliteitsservice valt?
U kunt dan meestal wel een beroep doen op onze hulpverlening, maar de kosten zijn dan voor eigen rekening. De mogelijkheden kan de medewerker van de Mobiliteitsservice met u bespreken.
Welke voorwaarden en aanvullende bepalingen gelden er voor de Mobiliteitsservice?
De Mobiliteitsservice is beperkt tot het recht op de hiervoor omschreven hulpverlening. Alle overige kosten, reparatie kosten, schade en gevolgschade komen niet voor vergoeding in aanmerking.
Wanneer heb ik recht op Mobiliteitsservice?
De gratis Mobiliteitsservice is geldig zolang de auto in onderhoud is bij Wealer of een andere merkdealer en de beurten conform fabrieksvoorschrift zijn uitgevoerd. In het serviceboekje staan de onderhoudsstempels die u laat zien aan de monteur. Zorg er daarom voor dat het serviceboekje altijd in de auto ligt. Is uw auto niet bij de merkdealer in onderhoud geweest dan gaat de Mobiliteitsservice weer in zodra er een grote beurt of een LongLife onderhoudsbeurt is uitgevoerd door een merkdealer inclusief de eventuele reparaties.
Wat vergoedt de Mobiliteitsservice en wat niet?
Mobiliteitsservice betekent dat de hulpverlener u kosteloos zal proberen op weg te helpen. Lukt dit niet ter plekke? Dan wordt uw auto kosteloos naar de dichtstbijzijnde dealer vervoerd. Een reparatie bij de dealer valt niet onder de Mobiliteitsservice, maar wellicht wel onder de fabrieksgarantie, Verlengde Garantie of Das WeltAuto-dekking als deze van kracht is.
Wel vergoed | Niet vergoed |
Hulp op plek van stranding, in binnen- en buitenland. | Een eventueel noodzakelijke reparatie bij de dealer. |
Indien noodzakelijk: afslepen naar dealer. | Als u of de vorige eigenaar onderhoud of reparaties niet of elders heeft laten uitvoeren. De Mobiliteitsservice wordt weer van kracht zodra u bij de merkdealer een grote beurt of Long Life onderhoudsbeurt en geadviseerde reparaties laat uitvoeren. |
In overleg: onkostenvergoeding als auto niet binnen drie uur gerepareerd kan worden bij dealer: - Alternatief vervoer, zoals taxi of openbaar vervoer (max €77). Of: - Vervangende auto voor duur reparatie (max 3 dagen). Of: - Hotelovernachting voor jou en je passagiers (max 1 nacht incl ontbijt). | Bij pechulp in het buitenland word u naar de dichtstbijzijnde servicepartner gebracht. Deze zal proberen de auto te repareren en als dit niet direct lukt krijgt u 3 dagen een vervangende auto voor lokaal gebruik. U mag met deze vervangende auto niet op doorreis gaan of terug naar huis keren. |